Roczny Kurs Scenariopisarstwa

Instruktor
TypKurs stacjonarny
Data9 Wrz 2019
Cena1200 zł m-c
DOŁĄCZ DO WYDARZENIAZarezerwuj

AKADEMIA SCENARIOPISARSTWA
– Roczny kurs scenariopisarstwa 2019/2020

Rekrutacja zakończona.

 

Start: 9 września 2019 r.
Zakończenie: 16 czerwca 2020 r.

 

Na współczesnym rynku audiowizualnym profesjonalny scenarzysta jest zawodem niezmiernie poszukiwanym. Stała profesjonalizacja rodzimej branży i wzrastająca świadomość wagi scenariusza w procesie produkcji filmowej i telewizyjnej wymaga od scenarzystów umiejętności tworzenia oraz prezentacji projektów na najwyższym poziomie.

Roczny kurs scenariopisarstwa to kompleksowe podejście do edukacji profesjonalnych scenarzystów, którzy w ramach nauki dostają:

  • solidną wiedzę w postaci teoretycznego i praktycznego poznania warsztatu scenariopisarskiego
  • najwyższej klasy wsparcie w procesie pisania projektu dyplomowego: prowadzenie projektu, indywidualną pracę z certyfikowanym konsultantem scenariuszowym oraz spotkania z wymarzonym mentorem z rynku
  • możliwość nawiązania wartościowych kontaktów
  • profesjonalny pitching przed przedstawicielami branży audiowizualnej.

 

Kurs stworzony jest z myślą o ludziach, którzy faktycznie wiążą swoje plany zawodowe z profesjonalnym scenariopisarstwem.

Program opracowany jest w sposób, który zapewnia uczestnikom efektywne pozyskanie umiejętności potrzebnych do wykonywania zawodu scenarzysty. Łączymy zajęcia czysto warsztatowe z takimi, które pogłębiają wiedzę oraz znajomość realiów branży. Dzięki temu uczestnicy kursu otrzymują mocne wsparcie w rozwoju swoich talentów i profesjonalne przygotowanie do zawodu.

Wykładowcy to praktycy, którzy znają dzisiejsze realia rynku. To także wybitne osobowości, które potrafią nie tylko podzielić się swoim doświadczeniem, ale także zarazić pasją oraz przekazać praktyczną i aktualną wiedzę.

Program kursu obejmuje dwie części i zakłada, że po ukończeniu absolwenci mają:

  • scenariusz filmu krótkometrażowego
  • projekt dyplomowy: scenariusz filmu fabularnego lub serialu oraz pakiet gotowy do prezentacji projektu producentom
  • doskonale opanowany warsztat scenariopisarski (znajomość pracy w różnych gatunkach i formatach, umiejętność tworzenia postaci i budowania fabuły, znajomość prostych i zaawansowanych form prowadzenia narracji, prawidłowe formatowanie scenariusza)
  • przygotowanie do pracy scenarzysty filmowego i telewizyjnego, znajomość specyfiki pracy przy formatach internetowych, w animacjach, teledyskach, reklamie i grach
  • znajomość aktualnych wymagań i realiów rynku audiowizualnego
  • początek sieci kontaktów branżowych
  • orientację w zasadniczych aspektach prawnych
  • możliwość zaprezentowania się podczas pitchingu przed producentami, nadawcami i reżyserami, oraz gwarancję dotarcia z tymi projektami do ponad 200 podmiotów branży audiowizualnej.

 

WAŻNE: Prawa autorskie do projektów rozpisanych podczas kursu należą wyłącznie do autorów! Tutaj ani organizator, ani wykładowcy nie dopisują się do praw autorskich utworów powstałych podczas kursu.

 

PIERWSZA CZĘŚĆ (opanowanie warsztatu)

…to praca zorientowana na kompleksowe, wszechstronne opanowanie warsztatu profesjonalnego scenarzysty, oraz napisanie scenariusza do filmu krótkometrażowego.

W programie zajęć znajdują się następujące przedmioty:

Warsztat scenariopisarski i prowadzenie projektów dyplomowych prowadzi: Agnieszka Kruk
opanowanie rzemiosła i doskonalenie warsztatu w ramach praktycznych ćwiczeń

Gatunki i formy filmowe oraz telewizyjne prowadzi: Wojtek Nerkowski
krótka forma, serial komediowy/sitcom 20’, film obyczajowy, komedia romantyczna, serial cotygodniowy / procedural 45’, horror vs thriller, serial codzienny, film sensacyjny/kryminalny/katastroficzny

Komiks, animacja, komedia prowadzi: Rafał Skarżycki
zasady pisania komiksów i filmów animowanych; warsztaty “Humor – poważna sprawa”

Improwizacja dla scenarzystów prowadzi: Agnieszka Bajer
poznanie technik improv pomocnych w podnoszeniu jakości (i przyjemności) pisania

Praktyczne spojrzenie na kino prowadzi: Michał Oleszczyk
przegląd wybranych zagadnień łączących zabiegi scenariuszowe i historię kina

Pisz filmowo prowadzi: Jarek Kupść
podstawy reżyserii filmowej, montażu i historii kina dla scenarzystów

 

DRUGA CZĘŚĆ (master)

…to przede wszystkim praca nad projektem dyplomowym oraz pogłębianie wiedzy na temat funkcjonowania rodzimej branży audiowizualnej.

W ramach rozwoju projektu dyplomowego uczestnicy biorą udział w zajęciach stacjonarnych, korzystają z indywidualnego wsparcia konsultanta scenariuszowego (certyfikowanego przez StoryLab.pro) oraz mogą poznać opinię o swoim projekcie od wymarzonego mentora z rynku. Uczestnicy kursu samy wybierają takich mentorów. W ostatniej edycji nasze zaproszenie do takiej współpracy przyjęli: reżyserka i scenarzystka Jagoda Szelc, reżyserka i scenarzystka Joanna Kos-Krauzeproducent Kamil Przełęcki, reżyser Krzysztof Zanussi, reżyserka Olga Chajdasscenarzysta Wojciech Lepianka, satyryk Wojciech Jaroszyński, scenarzysta Rafał Skarżycki, reżyser scenarzysta Jarek Kupść, scenarzystka i improwizatorka Joanna Pawluśkiewicz.

Pojawią się także zajęcia warsztatowe i praktyczne:

Aspekty produkcyjne w pracy scenarzysty prowadzi: Kamil Przełęcki
poznanie perspektywy producenta w ocenie potencjału scenariusza

Psychologia w filmie i scenariuszu  prowadzi: Piotr Mosak
wiarygodne budowanie postaci, konfliktów i sytuacji w odniesieniu do przykładów filmowych

Seriale premium prowadzi: Maciej Kubicki
specyfika tworzenia seriali premium

Pisanie na YouTube prowadzi: do potwierdzenia, przedstawiciel Abstra.tv
specyfika tworzenia treści do kanałów internetowych

Pisanie scenariuszy do gier prowadzi: do potwierdzenia, przedstawiciel dużego producenta gier
specyfika tworzenia fabuły i pisania scenariuszy w grach video

Daj się poznać branży prowadzi: Magdalena Koszalińska
jak sprawnie i skutecznie przygotować wnioski, eksplikacje i prezentować swój dorobek

Aspekty prawno-produkcyjne prowadzi: Alicja Grawon-Jaksik
na co zwrócić uwagę przy ustalaniu zasad współpracy i podpisywaniu umowy

 

W tej części kursu uczestnicy spotykają się także z przedstawicielami branży audiowizualnej: producentami, scenarzystami, szefami działów literackich, przedstawicielami nadawców i poznają bezpośrednio ludzi, którzy w znaczący sposób mogą wpłynąć na rozwój ich kariery.

Kurs kończy się profesjonalnie przygotowanym pitchingiem. Wśród zaproszonych goście pojawią się opiekunowie projektów, reżyserzy, producenci i przedstawiciele nadawców oraz zaprzyjaźnionych instytucji z branży audiowizualnej.

Kiedy odbywają się zjazdy?

Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w poniedziałki i wtorki w godzinach 10:00-16:00.

Harmonogram zjazdów:

CZĘŚĆ I:

  1. 9 -10 września 2019 r.
  2. 23 – 24 września
  3. 7 – 8 października
  4. 21 – 22 października
  5. 4 – 5 listopada
  6. 18 – 19 listopada
  7. 2 – 3 grudnia
  8. 16 – 17 grudnia


    CZĘŚĆ II:

  9. 7- stycznia 2020 r.
  10. 20 – 21 stycznia
  11. 10 – 11 lutego
  12. 24 – 25 lutego
  13. 9 – 10 marca
  14. 23 – 24 marca
  15. 6 – 7 kwietnia
  16. 20 – 21 kwietnia
  17. 4 – 5 maja
  18. 18 – 19 maja
  19. 1 – 2 czerwca
  20. 15 – 16 czerwca (pitching projektów dyplomowych).

 

CENA KURSU: 1200 PLN brutto / miesięcznie (od września 2019 do czerwca 2020 r. włącznie).
Łączny koszt kursu wynosi 12 tys. PLN.

 

Minimalna liczba uczestników wynosi 10 osób, maksymalna 12 osób.

Po zaakceptowaniu przez naszych wykładowców, wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na dodatkową rozmowę kwalifikacyjną online z Agnieszką Kruk. Daty i godziny spotkań ustalone zostaną indywidualnie.

Osoby, które pomyślnie przeszły rekrutację, zostaną zaproszone do udziału w kursie.

W przypadku zajęcia wszystkich miejsc – informacja o zakończeniu rekrutacji pojawi się na naszej stronie.

Po otrzymaniu zaproszenia do udziału w kursie, warunkiem rezerwacji miejsca jest opłata 300 zł brutto na podstawie rachunku lub faktury wystawionej przez StoryLab.pro. Kwota ta jest bezzwrotna w przypadku rezygnacji z udziału w kursie przed jego rozpoczęciem, a w przypadku rozpoczęcia udziału w kursie, zostaje zaliczona jako częściowa opłata za pierwszy miesiąc kursu (wrzesień 2019 r.).

 

Masz jakieś pytania?
a.gorgon@storylab.pro
+48 602 313 217

 

Zobacz relację z prezentacji projektów dyplomowych rocznego kursu scenariopisarstwa 2018/2019 r. (w tym także uczestników Akceleratora #mikrobudżet).