Nasi konsultanci ukończyli z bardzo wysoką oceną profesjonalny kurs specjalistyczny organizowany przez StoryLab.pro. W ciągu siedmiu miesięcy szkolenia opanowali w stopniu zaawansowanym zarówno warsztat scenariopisarski, jak też umiejętności towarzyszenia twórcom w procesie powstawania dzieła. Zapewniamy im dodatkowe szkolenia wewnętrzne, superwizję oraz mentoring, dbając o stałe doskonalenie ich umiejętności. W chwili obecnej, towarzyszyli twórcom przy ponad 170 projektach.
•••
Jeśli jesteś producentką / producentem i chcesz rozwinąć swój projekt filmu lub serialu lub otrzymać profesjonalną opinię na temat scenariusza (np. do PISF) zapraszam do kontaktu: Andrzej Gorgoń, a.gorgon@storylab.pro
Dobry konsultant scenariuszowy ma znakomitą znajomość narzędzi scenariopisarskich oraz potrafi w umiejętny sposób pracować z twórcami, wspierając ich talent, kreatywność i odpowiednio motywując do działania.
Jest trochę jak osobisty trener. Zna się na rzeczy, potrafi oszacować Twój warsztat pisarski i wzmocnić go, odpowiednio ustawiając plan pracy. Po każdym spotkaniu dostajesz wytyczne do dalszej pracy, zadania domowe. W razie potrzeby także materiały dodatkowe.
Zadaniem konsultanta jest pomóc Ci osiągnąć Twój cel – zarysować przebieg fabuły, przygotować się do pitchingu, napisać powieść, znaleźć strukturę do Twojego filmu dokumentalnego, napisać scenariusz komiksu, filmu pełnometrażowego, czy pakiet nowego serialu.
Przede wszystkim słucha. Zadaje pytania, które skłaniają Cię do zastanowienia, przemyślenia i podjęcia autonomicznych decyzji. Towarzyszy Ci w procesie pisania. Czyta Twoje prace. Odnosi się do nich.
Konsultant nigdy nie ocenia Twojej pracy, nie wartościuje jej, nie gwarantuje zwycięstwa w konkursie scenariuszowym. Dba o to, by na papierze znalazł się projekt, który jak najbardziej odzwierciedla to, co Ty chcesz powiedzieć i pokazać.
Konsultant nigdy nie dopisuje się do praw autorskich. Autorstwo tekstu zostaje w stu procentach przy Tobie. Naszych konsultantów obowiązuje kodeks etyczny, który dokładnie określa zasady wykonywania tego zawodu.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z wybranym konsultantem odbywa się z nim bezpłatne 30 minutowe spotkanie na „żywo” lub online.
Konsultant pyta nad czym chcesz popracować, na jakim etapie teraz jesteś, co sprawia Ci największą trudność, oraz kiedy chcesz zakończyć pracę nad tym konkretnym projektem.
Przedstawia Ci plan, według którego możesz pracować. Opowiada też o sposobie swojej pracy.
Jeśli decydujesz się na współpracę, przedstawiamy Ci i popisujemy umowę. Umowa określa dokładnie ilość sesji oraz zawiera plan wspólnej pracy.
Jeśli po spotkaniu wstępnym pomiędzy Tobą a konsultantem nie zaiskrzy – zawsze możesz spróbować z naszym innym konsultantem.
Po podpisaniu umowy przesyłamy Ci fakturę. Po zaksięgowaniu przelewu ustalasz z konsultantem termin pierwszego spotkania – przed nim konsultant przesyła Ci pytania, które pomogą Ci się na nie przygotować.
Terminy kolejnych spotkań ustalasz na bieżąco – z konsultantem w zależności od ilości pracy, jaką chcesz wykonać między spotkaniami i z uwzględnieniem pasujących Wam terminów.
Pomiędzy kolejnymi spotkaniami możesz się z Konsultantem kontaktować zarówno mailowo, jak i telefonicznie lub poprzez specjalną naszą aplikację dedykowaną konsultacjom.
Dla każdego, kto chce (wreszcie?) z poczuciem dobrze wykonanej pracy zakończyć swoje dzieło. Konsultant pracuje z:
– scenarzystą
– zespołem scenariuszowym
– powieściopisarzami
– twórcami filmów dokumentalnych
– producentami
– twórcami gier
Zależy, czego oczekujesz.
Jeśli chcesz tylko na chwilę „wynająć” wiedzę konsultanta i porozmawiać o swoim projekcie, zachęcamy do opcji krótkich konsultacji. Jeśli jednak chcesz dłużej popracować nad jakimś projektem i doprowadzić go do końca, lepszym rozwiązaniem będzie seria spotkań. Czas trwania jednej sesji to orientacyjnie trzy godziny. Przy większych projektach (np. film pełnometrażowy lub pakiet serialu) ostatnie sesje mogą trwać nawet powyżej trzech godzin.
Skontaktuj się wybranym przez Ciebie konsultantem i umów się na spotkanie wstępne – ich sylwetki prezentujemy poniżej łącznie z adresem mailowym.
Konsultant:
– wysłucha Cię
– przeczyta Twoje teksty
– nakreśli kierunek działania
– wzmocni Twój warsztat
– zmotywuje
– będzie Ci towarzyszył w całym procesie tworzenia
Konsultant nie robi:
– nie wartościuje Twojej pracy
– nie ocenia czy projekt jest dobry czy zły
– nie umawia Cię na spotkania z producentami i reżyserami
– nie udziela porad prawnych
– nie pisze za Ciebie
– nie dopisuje się do praw autorskich
– script doctorem (nie zakłada, że scenariusz autora jest chory i należy go uleczyć)
– współautorem (nie pisze scenariusza)
– prawnikem (nie udziala porad prawnych)
– agentem (nie zajmuje się sprzedażą i nie pobiera prowizji od sprzedaży dzieła klienta)
– terapeutą (nie pomaga w rozwiązywaniu prywatnych problemów klienta)
– konsultant nie rości sobie żadnych praw autorskich do dzieła powstałego w wyniku procesu konsultacji. Wszelkie prawa autorskie należą wyłącznie do autora
Script Coach
Magister anglistyki i niderlandystyki na UW, absolwentka scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz PWSFTViT w Łodzi, uczestniczka licznych kursów, warsztatów i wydarzeń scenariopisarskich w Polsce i za granicą. Posiada certyfikat Art Coacha, ukończyła kurs coachingu organizowany przez Creativity Coaching Association.
Autorka i współautorka 1200 wyemitowanych odcinków prime-time’owych seriali. Tworzy i pomaga organizować zespoły scenariuszowe producentom filmowym i telewizyjnym. Wykłada scenariopisarstwo na wyższych uczelniach, prowadzi warsztaty na wydarzeniach branżowych. Autorka programów kształcenia scenarzystów i konsultantów scenariuszowych.
Twórczyni i dyrektor artystyczna festiwalu dla scenarzystów Script Fiesta oraz towarzyszących mu sesji pitchingowych.
Tutor na polskich i międzynarodowych warsztatach scenariopisarskich. Ekspert w programie Creative Europe MEDIA: Development, Single Project. Jurorka w konkursach scenariopisarskich w Polsce i za granicą. Tłumaczka książki Lindy Aronson “Scenariusz na miarę XXI wieku”.
Dyrektor programowa StoryLab.pro.
a.sarniak@storylab.pro
k.bogucka@storylab.pro
a.spisz@storylab.pro
k.warpachowicz@storylab.pro
k.lemanski@storylab.pro
m.slowinski@storylab.pro
l.krzeminski@storylab.pro
m.majorek@storylab.pro
e.sklodowska@storylab.pro
Poniżej zamieszczamy dostępne modele współpracy z konsultantami scenariuszowymi StoryLab.pro.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji jeśli potrzebujesz informacji na temat stawek, dostępności czy pracy Konsultantów Scenariuszowych:
Andrzej Gorgoń
Dyrektor Zarządający
a.gorgon@storylab.pro
tel: 602 313 217
bezpłatne
– wybierz swojego Konsultanta i umów się na spotkanie. Pozwoli to określić Twoje potrzeby i zaplanować dalszą współpracę.
– rozmowa na temat Twojego projektu
– jeśli zachodzi taka potrzeba – czytanie tekstu przed spotkaniem wg cennika
– praca nad wybranym zagadnieniem (np. ustawienie przebiegu fabularnego, przygotowanie do pitchingu)
– w cenie: czytanie scenariusza do 20 stron, czytanie prozy do 10 stron
– czytanie większej ilości stron wg cennika
– po spotkaniu mail z podsumowaniem i wskazówkami do dalszej pracy
– praca nad konkretnym projektem (np. stworzenie pakietu serialu, napisanie scenariusza filmu fabularnego, powieści lub gry komputerowej)
– w cenie czytanie tekstów (streszczenia, pogłębianie postaci, treatmenty, drabinki, kolejne wersje scenariusza)
– po każdym spotkaniu otrzymasz z niego raport z podsumowaniem, wskazówkami do dalszej pracy oraz ewentualne materiały dodatkowe, które pomogą Ci je zrealizować.
18,45 zł*
znormalizowana strona tekstu (do 1800 znaków ze spacjami)
_________
12,3 zł*
za stronę scenariusza
* ceny zawierają stawkę VAT 23%.
Jestem zaskoczona, że w tak krótkim czasie można tak bardzo rozwinąć projekt.
Przełamałem niedziałające schematy i zastąpiłem nowymi metodami pracy nad bohaterem, tematem, drabinką i strukturą. Nareszcie poukładałem w głowie te zagadnienia.
Z konsultantem jak z trenerem na siłowni – wie najlepiej jakie ćwiczenia są potrzebne abym osiągnął swój cel, o którym mu wcześniej powiedziałem.
Stałam się bardziej systematyczna. Uwierzyłam w to, że ten pomysł jest dobry i że ja potrafię go napisać.
We wcześniejszych projektach bardzo brakowało mi mentora / doradcy. Z konsultantem cały czas czułem że to mój projekt, a jednocześnie praca szła sprawniej, bardziej pogłębiona.
Mam spójną historię, przebieg wydarzeń (drabinkę), bohaterów, przesłanie. Poznałam nowe narzędzie odblokowujące – karty! To rzeczywiście działa! W momencie blokady otwiera natychmiast całą masę skojarzeń i pomysłów – nie znałam wcześniej tego sposobu.
Odkryłam potęgę systematycznej pracy, znaczenie możliwości omówienia swoich pomysłów z osobą merytorycznie przygotowaną do takiej rozmowy. Stałam się bardziej systematyczna, odkryłam sposób pracy, który się u mnie sprawdza (tablica, karteczki, pomoce wizualne i muzyka – jako źródło inspiracji i ustalania nastroju opowieści).
Zdecydowałam się na konsultację w StoryLab.pro, bo wcześniej uczestniczyłam w wyzwaniach i wiedziałam, że można tam znaleźć kreatywne wsparcie. Przed konsultacją z Maćkiem Słowińskim udało nam się spotkać całkiem bezpłatnie i niezobowiązująco. Zdecydowałam się na konsultację, już odpłatną, i efekt przerósł moje oczekiwania. To byłe jedne z najlepiej spożytkowanych minut i pieniędzy w moim życiu – dzięki pracy z Maćkiem doszłam do wniosków, które zdecydowanie już popychają mój projekt do przodu. Jestem bardzo wdzięczna i dzielę się swoją opinią, bo wiem, że warto, by osoby poszukujące takiej pomocy wiedziały, że tutaj ich problemy zostaną rozwiązane, a potrzeby – zaspokojone. Z pewnością będą kolejne konsultacje!