Kurs Pisania Seriali Premium z producentem kreatywnym Maciejem Kubickim

Instruktor
TypKurs stacjonarny
Data26 maja 2018
Cenakolejna edycja w 2019 r.
DOŁĄCZ DO WYDARZENIAZarezerwuj

StoryLab.pro SERIAL PREMIUM #2

Kurs wystartował 26 maja 2018!

 

Wspomnienie z pierwszej edycji kursu: maj – lipiec 2017 r.

 

Kurs z Maciejem Kubickim

„Gra o tron”, „Dexter”, „Homeland”, „Sześć stóp pod ziemią”, „Breaking Bad”, „Mad Men”, „Stranger Things” … to seriale określane przydomkiem premium. Stacje HBO Polska oraz Canal+ od kilku lat inwestują w produkcję także polskich seriali tego typu, ponadto na rynku pojawiły się nowe platformy VoD: Showmax i Netflix otwartych na poszukiwanie oryginalnych projektów.

Pierwszym wyprodukowanym przez HBO Polska rodzimym serialem było „Bez tajemnic”. Canal+ wkrótce zaproponował „Krew z krwi”. Tylko w ciągu ostatniego roku pojawił się „Pakt”, „Belfer”, drugi sezon „Watahy”, serialowa adaptację prozy Jakuba Żulczyka „Ślepnąc od świateł” oraz projekty, które rozwijane są teraz w ramach organizowanych przez Canal+ warsztatów Series Lab.

Oznacza to, że stacje premium coraz chętniej poszukują oryginalnych projektów polskich scenarzystów. 

Przedstawiamy Wam program pierwszego w Polsce intensywnego, profesjonalnego kursu tworzenia seriali premium. To dziesięć całodniowych sesji z jednymi z najbardziej doświadczonych w tej materii producentów i scenarzystów, który krok po kroku przeprowadza przez cały proces pracy nad projektem nowego serialu skierowanego do wymagającego widza. 

Praca na kursie odzwierciedla działanie profesjonalnego zespołu scenarzystów. Uczestnicy poznają więc od podszewki nie tylko czysto warsztatowe aspekty pisania seriali premium, ale także zasady i dobre praktyki funkcjonowania na rynku.

Zajęcia odbywają się podczas dziewięciu zjazdów weekendowych przez 3 miesiące. Uczestnicy mają także możliwość przeprowadzania spotkań roboczych pomiędzy zjazdami w siedzibie StoryLab.pro.

Prawa autorskie do utworów powstałych w trakcie kursu należą w równej części wyłącznie do uczestników i nie przechodzą ani na organizatorów, ani na prowadzących.

ILOŚĆ UCZESTNIKÓW:
  • grupa sześcioosobowa, zajęcia prowadzi Maciej Kubicki i rozwijany jest jeden projekt, zajęcia w godz. 9:00-18:30

 

Udział w kursie poprzedza proces rekrutacyjny.

PROGRAM KURSU:

zjazd 1 temat:

praca w writer’s room – struktura, organizacja i specyfika pokoju scenarzystów + know how pożądanych zachowań / dobry pomysł na serial – główne wymiary: Arena, Bohater, Gatunek, Forma i Katalog + system ewaluacji / sesja brainstorming – selekcja pomysłów / + zadania dokumentacyjne.

zjazd 2 temat:

ostateczny wybór pomysłów i ewaluacja w praktyce + serialowa analiza SWOT / analiza serialowej Areny – specyfika świata oraz jak oszacować i powiększyć potencjał / identyfikacja serialowego Bohatera – cechy konstytutywne: przebieg, want/need, oraz jak zapewnić skuteczną ekspozycję, budować relacje i szukać oryginalności / + zadania dokumentacyjne.

zjazd 3 temat:

Arena i Bohater – podsumowanie / silniki serialowej dramaturgii – jak zidentyfikować i o czym pamiętać: backstory, stawka, konflikt, antagonista, relacje, przebieg dramaturgiczny: odcinek i sezon / Gatunek i motywy fabularne oraz ich wpływ na formę narracyjną opowiadania / + zadania dokumentacyjne.

zjazd 4 temat:

Arena, Bohater i Gatunek – podsumowanie / Wątek – rodzaje i amplitudy; jak konstruować, sposoby budowania przebiegu, cechy i przykłady dobrego story’s arc, przeplot wątków – sposoby / konstrukcja serii i odcinka: metody budowania struktury aktowej (na przykładach) i w odniesieniu do rozwijanego pomysłu / + zadania dokumentacyjne.

zjazd 5 temat:

Pilot – rola odcinka ekspozycyjnego: Bohater i Arena w działaniu – odcinek w przebiegu dramaturgicznym / scena i sekwencja – rodzaje, konstrukcja, przykłady przebieg odcinka / sesja brainstorming: konstruowanie treatmentu i drabinki odcinka pilotowego / + zadania dokumentacyjne.

zjazd 6 temat:

Przebieg odcinka cd: konstruowanie treatmentu i odcinka pilotowego. / ustalenie konstrukcji odcinka, podsumowanie struktury aktowej / analiza drabinki: odprawa przed rozpisaniem 1. draftu odcinka pilotowego i biblii serialu.

zjazd 7 temat:

Analiza 1. draftu odcinka pilotowego + odprawa przed rozpisaniem 2. draftu odcinka pilotowego / analiza i uwagi do biblii serialu – odprawa przed rozpisaniem 2. draftu biblii.

zjazd 8 temat:

Analiza – jak napisać 2. draft odcinka pilotowego / analiza i uwagi do 2. draftu biblii serialu /
co dalej: jak prezentować projekt (metody pitchingu) i nawiązywać oraz kultywować dobre relacje z innymi / Podsumowanie prac – pożegnalny drink;)

 

PROWADZĄCY:

Maciej Kubicki

Absolwent Szkoły Wajdy. Wraz z Anną Kępińską prowadzi TELEMARK. Producent kreatywny, story edytor, scenarzysta i prowadzący zespoły scenariuszowe seriali telewizyjnych, m.in. „Londyńczycy” (TVP1), „Bez tajemnic” (HBO) i „Pakt” (HBO). Od kilku lat prowadzi warsztat poświęcony pracy nad serialem TV w Łódzkiej Szkole Filmowej.

Telemark sp. z o.o. powstało w 2003 roku. Zajmuje się developmentem i produkcją filmów dokumentalnych oraz seriali telewizyjnych rozwijanych na podstawie pomysłów oryginalnych bądź adaptowanych według autorskich konceptów. Jego ambicją jest tworzenie obrazów, które dotykają istotnych, aktualnych tematów w atrakcyjnej filmowej formie. Poszukuje historii z silnymi bohaterami oraz innowacyjnych sposobów opowiadania. Telemark zawsze koncentrował się na rozwijaniu projektów z twórcami o wyrazistym języku filmowym, którym daje nie tylko dużą wolność artystyczną, lecz także wsparcie na każdym etapie produkcji. Ma na swoim koncie współpracę z Agnieszką Holland, Wojtkiem Smarzowskim, Markiem Lechkim, Leszkiem Dawidem, Bartkiem Konopką, Agnieszką Glińską, Anną Kazejak, Kasią Adamik i Jackiem Borcuchem.
Firma, jako pierwsza na polskim rynku, produkowała seriale fabularne dla HBO: najpierw 3 sezony Bez tajemnic, następnie 2 sezony Paktu. Telemark stoi również za produkcjami serialowymi (Londyńczycy (dla TVP1) i dokumentalnymi (Teen Mom Poland dla MTV). Filmy wyprodukowane przez Telemark triumfowały na Krakowskim Festiwalu Filmowym i na Festiwalu Debiutów w Koszalinie. Telemark rozwija z reżyserami i scenarzystami również kilka projektów pełnometrażowych filmów fabularnych, dzięki czemu jest kreatywnie zaangażowany na każdym etapie pracy nad filmem.

CENA KURSU:

4800 zł

możliwość rozłożenia płatności poprzez mRaty (mBank), lub na trzy comiesięczne raty w porozumieniu ze StoryLab.pro (w tym celu prosimy o taką informację na adres a.gorgon@storylab.pro).

Kurs odbywać się będzie w Warszawie.