Z ekierką na film czerwiec/2019 – analiza filmowa

TypKurs stacjonarny
Data2 Cze 2019
Cena97 zł 75 zł
DOŁĄCZ DO WYDARZENIAZarezerwuj

Filmy do analizowania wybierane są przez uczestników jak i zainteresowanych na specjalnej grupie na Facebooku.

2 czerwca (niedziela) 2019 r. godz. 10:00 – 16:00

Koszt udziału: 75 zł!

2 czerwca będziemy analizować „Małą Miss”, nagrodzony Oscarem za scenariusz film drogi. Zbadamy, jak podróż i jej poszczególne etapy zbliżają bohaterów do celu i wpływają na ich przemianę.

60536011_2332260210329961_8555198700396216320_o
Spotykamy się na 6 godzin, tyle zajmie nam obejrzenie i omówienie filmu. W tym czasie będziemy mieć dwie przerwy po piętnaście minut.

Nie trzeba oglądać filmu wcześniej, będziemy to robić wspólnie. Na początku określimy sobie nasze oczekiwania jako widowni (np ciekawość, troska o bohatera, przesłanie) i narzędzia, jakimi będziemy badać film (np cel bohatera, punkty zwrotne, konflikty, zarządzanie wiedzą widza). Co chwilę będziemy zatrzymywać film i sprawdzać, jakie decyzje podjął autor scenariusza i jak te decyzje wpływają na nasze postrzeganie opowieści. Sprawdzimy, czego się spodziewamy na każdym etapie, czy mamy jakiś dyskomfort i o czym to wszystko jest.

Na koniec Artur Wyrzykowski chętnie odpowie na Wasze pytania dotyczące analizowania i pisania scenariuszy.

Warsztaty odbędą się w Warszawie, w Centrum Kreatywności, ul. Targowa 56, godz. 10:00 – 16:00.

Minimalna grupa uczestników to 10 osób. W przypadku niezebrania się minimalnej grupy, zakupiony udział w warsztatach zostanie zwrócony.

Na miejscu kawa, herbata, ciastka

Prowadzący:

Artur Wyrzykowski: urodzony w 1985 roku. Studiował reżyserię w Warszawskiej Szkole Filmowej (umknął po dwóch latach) produkcję w Szkole Filmowej w Łodzi (umknął po roku) i scenariopisarstwo w Szkole Filmowej w Łodzi (nie umknął!). Brał udział w wielu kursach i warsztatach jako scenarzysta lub producent: Maia Workshops, Ekran+, Kids Film.Pro, Canal+ Series Lab, New Horizons Studio, Eastweek, Midopoint Training the Trainers, Atelier Scenariuszowe.

Reżyserował reklamy, krótkie filmy i pięć odcinków telenoweli „Plebania”, ale gdy zrozumiał, że najważniejszy jest scenariusz, na kilka lat porzucił karierę reżysera i skupił się na pisaniu. Ogląda ponad 250 filmów rocznie i analizuje polskie filmy na swoim poczytnym blogu http://nieskonczone.pl