roczny program powieściopisarstwa

InstruktorStoryLab.pro
TypKurs stacjonarny
Data13 Lis 2023
Cena1353 zł/ mc
DOŁĄCZ DO WYDARZENIAZarezerwuj

StoryLab.pro zaprasza na pierwszy w Polsce tak wszechstronny i pragmatyczny program wzmacniający warsztat powieściopisarzy!

Czy można wesprzeć warsztat pisania powieści? Oczywiście, że tak. 

Pisarstwo łączy w sobie sztukę i rzemiosło. A rzemiosło to coś, co jest do opanowania pod okiem osób, które znają się na rzeczy i potrafią tę wiedzę przekazać.

Program podzielony jest na dwie części

  • teoretyczno-warsztatową, pisanie opowiadania
  • pisanie projektu dyplomowego, którym jest powieść

Przez cały czas trwania programu będą miały miejsca spotkania z wysokiej klasy specjalistkami i specjalistami z branży, których celem jest zarówno wzmocnienie warsztatu pisarskiego, ale także budowanie znajomości funkcjonowania rynku wydawniczego oraz jego czytelnika.

Każda osoba uczestnicząca w programie w ramach pisania projektu dyplomowego ma zapewnioną opiekę wiodącej wykładowczyni oraz indywidualne wsparcie mentorów.

Finałem programu będzie prezentacja autorów i powieści przed branżą wydawniczą (podczas majowych Targach Książki i Mediów oraz jesiennych Targach Książki w Warszawie), co wzmacnia możliwości dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych nawiązaniem zawodowej współpracy.


START: 13 listopada 2023 r. Zakończenie wrzesień 2024


REKRUTACJA:
Na ostatnie zgłoszenia czekamy do 6 listopada 2023 r.

Szczegóły w dalszej części strony.


PROGRAM

Część pierwsza, cel: opowiadanie / antologia

Zajęcia praktyczne:

  • inspiracje i wybór tematu
  • inspiracje i pomysły, a dostosowanie się do wymagań rynku
  • czytelnik docelowy, target, czyli zmiana sposobu myślenia od autora do czytelnika
  • temat – wybór, trendy
  • bohater – wybór, trendy, budowanie i rozwój
  • fabuła – rodzaje i sposób prowadzenia, twisty, konflikt
  • rodzaj narracji
  • rozwijanie opowiadania do powieści, czyli zasada zero waste
  • mentoring

Część druga, cel: powieść

Zajęcia praktyczne:

  • inspiracje i wybór tematu
  • inspiracje i pomysły a dostosowanie się do wymagań rynku, czyli czego chce czytelnik
  • czytelnik docelowy, czyli target, czyli zmiana sposobu myślenia od autora do czytelnika
  • temat – wybór, trendy, konsekwencja
  • powieść jednotomowa czy seria – zalety i wady obu możliwości oraz konsekwencje
  • konspekt ogólny, konspekt szczegółowy, plan wydarzeń, streszczenie
  • beta readerzy i recenzje wewnętrzne – czyli jak reagować na krytykę
  • research i konsultacje merytoryczne, czyli sam wszystkiego nie wiem
  • bohater – wybór, trendy, budowanie i rozwój
  • fabuła – rodzaje i sposób prowadzenia, twisty, konflikt
  • rodzaje narracji
  • budowanie i utrzymywanie napięcia, relacji, wiarygodności historii na każdym etapie pisania (język, styl, narracja, dialogi)
  • tworzenie uniwersum autorskiego, czyli jak być panem własnego świata
  • prawa zależne, czyli jak pisać, żeby książkę ktoś przeniósł na film/serial/słuchowisko
  • konkretne wskazówki dotyczące pisania powieści – kolejność pisania, ustawienie limitów dziennych, kontrola postępów i autokontrola, dyscyplina i bhp pisania
  • mentoring i ocena, poprawki – konsultacje merytoryczne
  • przygotowanie profesjonalnej i skutecznej propozycji wydawniczej do złożenia do każdego wydawnictwa w Polsce (druk, e-book i audiobook)

Zajęcia teoretyczne:

  • proces wydawniczy – jak wygląda i czego się spodziewać plus współpraca z wydawnictwem, plus rodzaje wydawnictw – komercyjne, vanity publishing, self publishing
  • przygotowanie propozycji wydawniczej – jak to zrobić krok po kroku
  • podpisanie umowy – wszelkie aspekty – z prawnikiem specjalistą prawa autorskiego plus prawa zależne
  • budowanie marki autorskiej – strona autorska, social media, obecność autora – ze specjalistą praktykiem social mediów
  • formy wydania książki – książka drukowana a formy digitalowe
  • okładka – jak powstaje i co powinien wiedzieć autor, na konkretnych przykładach jak przygotować brief do okładki
  • trendy na rynku wydawniczym, czyli jak znaleźć własną ścieżkę i nie wylądować w przepaści
  • spotkanie z bestsellerowym autorem – czyli jak to zrobić w praktyce

Pozostałe zajęcia:

  • umowa oraz sprzedaż praw na rynki zagraniczne – prawne aspekty zawierania korzystnych umów wydawniczych, czyli jak nie dać się oszukać, będąc debiutantem lub autorem początkującym – Blanka Wośkowiak, wieloletnia dyrektor działu praw W.A.B., obecnie redaktor inicjujący w wydawnictwie Zwierciadło
  • redakcja i korekta – czyli jak pisać poprawnie, żeby zwiększyć swoje szanse na wydanie powieści, proces redakcyjny i praca nad tekstem w procesie wydawniczym – Magdalena Matuszewska, od 9 lat redaktor prowadząca, Grupa Wydawnicza Foksal
  • promocja i marketing – Marta Kucharz, obecnie promotorka w Wydawnictwie Mięta, promotorka książek z 15-letnim, różnorodnym i wszechstronnym doświadczeniem, pracowała m.in. dla wydawnictw: Zielona Sowa, Fabryka Słów, Pauza, Uroboros, W.A.B., Wilga, YA!, Red Horse oraz współpracowała z producentami i dystrybutorami gier komputerowych
  • okładka – jak powstaje i co powinien wiedzieć autor: Joanna Strękowska, art director, Grupa Wydawnicza Foksal, od 5 lat na tym stanowisku, autorka i projektantka bardzo wielu okładek i serii wydawniczych
  • budowanie marki autorskiej, social media
  • prawa zależne, jak sprzedawać
  • trendy, zagranica
  • formy wydania książki, druk a digital
  • trendy, sprzedaż i marketing
  • aspekty prawne
  • research
  • konsultacje merytoryczne
  • recenzenci wewnętrzni i blogerzy
  • spotkania
  • powieść, bhp pracy autora w praktyce

WYKŁADOWCY

Kadra składa się z najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach, których łączy pasja i umiejętność dzielenia się wiedzą oraz wspierania talentów.

2021-12-09-kasia-miszczuk-mie%e2%95%a0eta3787r-copy1Autorką programu i główną wykładowczynią w Akademii Powieściopisarstwa jest Agnieszka Trzeszkowska-Bereza:

Wydawczyni, założycielka i współwłaścicielka Wydawnictwa Mięta, redaktor inicjujący i prowadzący. Absolwentka filologii polskiej ze specjalizacją edytorsko-wydawniczą na Uniwersytecie Warszawskim.

Z rynkiem wydawniczym jest zawodowo związana od 24 lat. Pierwsze kroki w branży stawiała jako korektorka w redakcji „Gazety Wyborczej”, by następnie przez 17 lat redagować książki m.in. w Wydawnictwie Egmont. Ostatnie osiem lat spędziła w Grupie Wydawniczej Foksal, gdzie na stanowisku redaktorki inicjującej i prowadzącej tworzyła nowe imprinty, kreowała trendy i odkrywała kolejne literackie talenty. W ciągu tych 8 lat była redaktorką ponad 500 tytułów, opiekowała się kilkudziesięcioma autorami, w tym wieloma debiutantami. Na początku 2022 wraz z autorką Katarzyną Bereniką Miszczuk założyła własne wydawnictwo – Mięta, w którym wydaje literaturę rozrywkową dla dorosłych oraz książki dla dzieci i młodzieży.

Nie boi się wyzwań i ma naprawdę zwariowane pomysły. Dwa lata temu po raz pierwszy włożyła rękawice bokserskie. Nie lubi słodyczy.

 


HARMONOGRAM I FORMUŁA

Program trwa od 13 listopada 2023 do 5 września 2024 roku.

Zjazdy odbywają się co dwa, trzy tygodnie, w poniedziałki i wtorki (z jednym wyjątkiem) w godz. 10:00 -15:00.
Formuła programu odbędzie się w formie hybrydowej: zjazdy stacjonarne (w kluczowych momentach programu) oraz online. Zjazdy online będą nagrywane i dostępne dla uczestników.


REKRUTACJA

Uczestnictwo w programie poprzedza proces rekrutacyjny. Minimalna liczba uczestników wynosi 12 osób, maksymalna 16 osób.

Ze względu na ilość miejsc, zalecamy jak najwcześniejsze składanie aplikacji.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w rocznym programie akademii powieściopisarstwa 2023/2024 w StoryLab.pro, należy przesłać jednostronicowy dokument aplikacyjny wg następującego wzoru:

Rekrutacja Akademia Powieściopisarstwa

•••

Po zaakceptowaniu zgłoszenia, kandydatki i kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę wstępną online z dyrektor programową Akademii Powieściopisarstwa Agnieszką Trzeszkowską-Berezą. Daty i godziny spotkań ustalone zostaną indywidualnie z kandydatkami i kandydatami.

Osoby, które pomyślnie przeszły rekrutację, zostaną zaproszone do udziału w programie.

W przypadku zajęcia wszystkich miejsc – informacja o zakończeniu rekrutacji pojawi się na naszej stronie.

Po otrzymaniu zaproszenia do udziału, uczestnicy otrzymają umowę oraz szczegółowy plan.


KOSZT UCZESTNICTWA:

Koszt uczestnictwa to 1353 zł miesięcznie (w tym 23% VAT), płatne od września 2023 r. do maja 2024 r. włącznie. Całkowity koszt udziału: 12177 zł.


PYTANIA?

Jeśli masz pytania odnośnie tego programu to pisz lub dzwoń do mnie śmiało.

gorgon

Andrzej Gorgoń
dyrektor zarządzający StoryLab.pro
a.gorgon@storylab.pro
+48 602 313 217