Kursy scenariopisarstwa online

Instruktor
TypOnline Course
Data6 Kwi 2019
Cenaod 695 zł
DOŁĄCZ DO WYDARZENIAZarezerwuj

Jedyne w Polsce profesjonalne kursy scenariopisarstwa realizowane ONLINE.

DOŁĄCZ DO KURSÓW I WEJDŹ NA SCENARIOPISARSKI POZIOM PRO!

1. KURS SCENARIOPISARSTWA

Cena 695 zł. Podstawy warsztatu scenarzysty. Start 6 kwietnia 2019 r.


2. KURS NARRACJA 2.0

Cena 797 zł. Zaawansowane techniki prowadzenia narracji wielowątkowej i nieliniowej. Start 11 maja 2019 r.


3. Pakiet dwóch kursów (scenariopisarstwa i Narracja 2.0)

Cena 1297 zł (w pakiecie oszczędność 195 zł)

 

Kursy łączą wszystkie korzyści nauki prowadzonej w trybie online z zaletami nauki w grupie.

Można przyswoić wiedzę dostępną dotychczas tylko dla studentów szkół filmowych i uczestników stacjonarnych kursów.

  • bez wychodzenia z domu
  • w wygodnym dla Ciebie czasie
  • i w poczuciu pracy w grupie!

Kurs realizowany jest dzięki innowacyjnemu programowi nauki, który łączy nowoczesne rozwiązania e-learningu oraz budowania zaangażowania uczestników:

  • platforma do nauki online
  • webinaria na żywo (+ dostęp do nagrań)
  • moderowana tajna grupa na FB
W kursach zawarte są:

Lekcje video

  • kolejne moduły kursu udostępniane przez cztery przez kolejne soboty
  • w każdym module kilka lekcji video, które możesz oglądać w dogodnym dla czasie i miejscu

Materiały PDF

  • handout’y z zagadnieniami poruszanymi w lekcjach
  • można je drukować i stworzyć własny notatnik z kursu

Zadania domowe

  • nowe zadanie domowe w każdym tygododniu
  • można na bieżąco pracować nad własnym projektem

Tajna grupa na FB

  • zaproszenie do tajnej grupy na fejsbuku
  • bycie w kontakcie z prowadzącą oraz uczestnikami kursu

Webinaria

  • spotkania online na dla uczestników kursu
  • można zadawać prowadzącej pytania uzupełniające i posłuchać jakich rad udziela innym uczestnikom kursu
  • webinaria będą nagrywane i dostępne w materiałach kursu

Dostęp do kursów przez pół roku

  • cała zawartość kursu (lekcje video, PDF’y, nagrania webinariów) dostępna przez pół roku.
  • można utrwalać wiedzę, przerabiając ten kurs wielokrotnie lub wracając do interesujących zagadnień
Kiedy i gdzie?
  • kolejne moduły kursu będą udostępnianie przez kolejne tygodnie
  • pomiędzy kolejnymi modułami odbędą się webinaria na żywo, podczas których można zadać prowadzącej pytania odnośnie przerabianego materiału, realizacji zadania domowego, lub scenariopisarstwa w ogóle
  • dodatkowo jeszcze dwa webinaria: na start (przed udostępnieniem pierwszego modułu lub lekcji) i na zakończenie całego programu
  • cały kurs realizowany jest online – potrzebny jest tylko dostęp do komputera gdziekolwiek na świecie
Uczestnicy mogą liczyć na solidną dawkę praktycznej wiedzy, sporą ilość przykładów i praktycznych ćwiczeń, a także wiele materiałów w postaci PDF z podsumowaniem zagadnień teoretycznych.
Co zyskasz?

(+ rozwiń)

Wiedzę

Solidny warsztat to podstawa każdego profesjonalisty. Pod okiem ekspertki zajmującej się od lat nowoczesną edukacją w tym zakresie, opanujesz solidne podstawy oraz wykorzystanie zaawansowanych struktur prowadzenia narracji w Twoich projektach, a wszystko to bez wychodzenia z domu i dodatkowych kosztów związanych ze stacjonarnym trybem nauczania.

Pewność siebie

Dzięki dogłębnemu poznaniu rzemiosła sprawniej przejdziesz do pisania kolejnych projektów – bez tracenia czasu na poszukuwianie odpowiednich zabiegów fabularnych. Łatwiej też będzie Ci wytłumaczyć zamysł Twojej historii wydawcom, reżyserom czy producentom.

Wzmocnienie talentu

Sturktura nie ogranicza – struktura nadaje formę! Dzięki umiejętności wybrania właściwej struktury dla Twojej opowieści zyskasz świadomość ram, w których możesz dać upust własnej kreatywności. To bardzo uwalniające doświadczenie!

 

 

KURS SCENARIOPISARSTWA

Opis zagadnień poruszanych w kolejnych modułach kursu.
Start: 6 kwietnia 2019 r.

Moduł 1: MOCNY WSTĘP:

POMYSŁY: gdzie szukać i jak wybierać
GATUNEK: jak ułatwić sobie życie określająć gatunek od początku pracy?
TEMAT: określenie wartości wokół której kręci się cała historia
PRZESŁANIE: ustawienie tego, co chcesz powiedzieć tą historią

Moduł 2: BOHATER I HISTORIA:

BOHATER: cel, motywacja, konflikt, porażka
RELACJE: jak ustawić zależności między postaciami
LOGLINE: kwintesencja Twojej postaci
NAPIĘCIE: jak utrzymać zainteresowanie widza
TRZY AKTY: podstawowa struktura prowadzenia narracji

Moduł 3: KONSTRUKCJA FABUŁY:

INNE STRUKTURY PROWADZENIA NARRACJI LINIOWEJ:

  • podróż bohatera
  • sekwencje i mini movie method
  • TREATMENT: jak zarysować spójny przebieg fabuły

Moduł 4: SCENARIUSZ I PREZENTACJA:

SCENA: jak budować ciekawe sceny
DIALOG: jak pisać wartkie dialogi, pełne emocji i podtekstu
REDAKCJA: lista pytań kontrolnych do tekstu
PREZENTACJA: w jaki sposób prezentować swój tekst światu

KURS NARRACJA 2.0

Opis zagadnień poruszanych w kolejnych lekcjach.
Start: 11 maja 2019 r.
Nowoczesna narracja

Każdy współczesny scenarzysta, który poznaje tajniki zawodowego rzemiosła i zgłębia strukturę trzech aktów, zastanawia się „no dobrze, a jeśli NIE chcę zaczynać filmu od przedstawienia normalnego świata bohatera?” albo „ale przecież w [tytuł filmu] nie ma trzech aktów, a to super film!”.
No właśnie. Dzisiejsza publiczność ma ogromną przyjemność z historii, które nie są prowadzone linearnie i dlatego coraz częściej historie, które do nas przychodzą, proszą się o to, by poprowadzić je nieliniowo. W przypadku serialu, powieści czy gry – to absolutna podstawa!

I wtedy pojawia się pytanie: jak to zrobić?

Odpowiedź jest prosta: poznać struktury charakterystyczne dla różnych typów narracji nieliniowej. Poznać, przećwiczyć, po czym z pełną świadomością wykorzystać je do swojej opowieści.

W narracji nieliniowej ciekawe jest to, że każda z tych struktur najlepiej sprawdza się w odniesieniu do konkretnej tematyki, przesłania lub nastroju naszej historii. Jeśli więc wiemy, co chcemy powiedzieć naszym scenariuszem, czy powieścią, łatwo nam będzie to osiągnąć, wybierając odpowiednią strukturę.

Przed kursem uczestnicy otrzymają listę rekomendowanych filmów do obejrzenia.

Program i harmonogram kursu:

Lekcja 0: WPROWADZENIE
Przedstawienie podstawowej terminologii i zagadnień, które będą wykorzystywane w dalszej części kursu.

  • iskra i żar
  • przesłanie i scenario
  • struktura trzech aktów
  • linia akcji i linia relacji

Lekcja 1 : NARRACJA TANDEMOWA
Dowiesz się, jak prowadzić wątki rozwijające się równolegle, jak je przeplatać, w jakich momentach przeskakiwać z jednej historii w drugą i poznasz kilkanaście „powiązań”, które zapewnią spójność Twojej historii. Tak prowadzi się narrację w serialach, ale ma to też zastosowanie w filmach fabularnych, tak jak w „To właśnie miłość” (2003) czy „Labirynt Fauna” (2008).

Lekcja 2: NARRACJA Z MULTIPROTAGONISTĄ
Wreszcie zrozumiesz, jak poprowadzić historię grupy postaci we wspólnej przygodzie! Poznasz funkcje i role, jakie przyjmują bohaterowie oraz tematy poruszane w takich opowieściach. Nauczysz się jak przeprowadzić taką fabułę w sposób spójny i wciągający – jak w filmach „Mała Miss” (2006) czy „American Beauty” (1999).

Lekcja 3: NARRACJA Z PODWÓJNĄ PODRÓŻĄ
Nauczysz się, co jest kluczem do prowadzenia dwóch historii, które rozwijają się równolegle, jak w filmach „Gdzie jest Nemo?” (2003), czy „Życie na podsłuchu” (2006)

Lekcja 4: RETROSPEKCJE CZ. 1
Poznasz pięć zabiegów wykorzystujących skoki w chronologii, czyli retrospekcje: ilustrującą, okładkową, zapowiadającą, żałującą i przełomową. W przykładach odniesiemy się do „Pulp Fiction” (1994), „Annie Hall” (1977), „Titanic” (1997), „Michel Clayton” (2007), „Paragraf 22” (1970).

Lekcja 5: RETROSPEKCJE CZ. 2
Retrospekcja z podwójną narracją: niezrealizowane marzenie
 – Nauczysz się, jak prowadzić dwa wątki dotyczące tej samej postaci, z których jeden rozgrywa się w teraźniejszości, a drugi w przeszłości. Dowiesz się, jak zbudować bohatera, który jest protagonistą w jednej przestrzeni czasowej i jednocześnie (!) antagonistą w drugiej. Fascynujące! Tę strukturę widać np. w „Angielskim pacjencie” (1996) i w „Slumdog. Milioner z ulicy” (2009).

Lekcja 6: RETROSPEKCJE CZ. 3
Retrospekcja z podwójną narracją: studium przypadku –
 Poznasz kolejną strukturę, w której jeden z wątków rozgrywa się w teraźniejszości, a drugi przenosi nas w wydarzenia przeszłe. Tym razem jednak nauczysz się, jak prowadzić fabułę, gdy chcesz, by najważniejsza postać w historii pozostała nieodgadniona i tajemnicza – jak w filmach „Obywatel Kane” (1941) czy „Podejrzani” (1995).

Lekcja 7: NARRACJA KONSEKUTYWNA
Poznasz cztery różne sposoby na przedstawienie kilku historii w obrębie jednej zamkniętej całości i dowiesz się, jakie zabiegi zastosować, by Twoja historia była spójna i trzymała zainteresowania widza. W przykładach odniesiemy się do filmów: „Zakochany Paryż” (2006), „Begnij Lola biegnij” (1998), „Pokuta” (2007), „Miasto Boga” (2002).

Lekcja 8: HYBRYDA: PRZEŁAMANY TANDEM
Uwieńczeniem kursu jest lekcja, w której poznajesz strukturę łączącą narrację wielowątkową i narrację nieliniową! Zobaczysz, jakich zabiegów używać, gdy zechcesz jednocześnie przeplatać kilka wątków, które rozgrywają się w różnych (!) przestrzeniach czasowych – jak dokonali tego twórcy filmów „Godziny” (2002) czy „Babel” (2006).

 

Kto prowadzi kurs?

Agnieszka Kruk

scenarzystka, script coach, edukatorka, organizatorka wydarzeń dla scenarzystów

Ma dwa tytuły magisterskie z literatury współczesnej – anglistyka i niderlandystyka – uzyskane na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz PWSFTViT w Łodzi. Tłumaczka książki Lindy Aronson „Scenariusz na miarę XXI wieku, obszerny przewodnik po technikach pisania nowoczesnych scenariuszy filmowych”.

Stworzyła i przez sześć edycji organizowała festiwal dla scenarzystów Script Fiesta. Autorka programów kształcenia scenarzystów, literatów i konsultantów scenariuszowych. Wspiera rozwój projektów, pracując ze scenarzystami, producentami, reżyserami, twórcami filmów dokumentalnych oraz powieściopisarzami. Wykłada gościnnie na międzynarodowych studiach w Warszawskiej Szkole Filmowej i w Szkole Mistrzów Pióra Collegium Civitas.

Jest jurorką w konkursach scenariuszowych, ekspertką w programie Creative Europe MEDIA oraz selekcjonowała projekty w programie Le Groupe Ouest: Less Is More.

Dyrektor programowa w StoryLab.pro.

 

DOŁĄCZ DO KURSÓW I WEJDŹ NA SCENARIOPISARSKI POZIOM PRO!