+48 602313217
a.gorgon@storylab.pro

Script Coach Agnieszka Kruk

Kim jest konsultant scenariuszowy?

Dobry konsultant scenariuszowy ma znakomitą znajomość narzędzi scenariopisarskich oraz potrafi w umiejętny sposób pracować z twórcami, wspierając ich talent, kreatywność i odpowiednio motywując do działania.

Jest trochę jak osobisty trener. Zna się na rzeczy, potrafi oszacować Twój warsztat pisarski i wzmocnić go, odpowiednio ustawiając plan pracy. Po każdym spotkaniu dostajesz wytyczne do dalszej pracy, zadania domowe. W razie potrzeby także materiały dodatkowe.

Zadaniem konsultanta jest pomóc Ci osiągnąć Twój cel – zarysować przebieg fabuły, przygotować się do pitchingu, napisać powieść, znaleźć strukturę do Twojego filmu dokumentalnego, napisać scenariusz komiksu, filmu pełnometrażowego, czy pakiet nowego serialu. 

Jak pracuje konsultant scenariuszowy?

Przede wszystkim słucha. Zadaje pytania, które skłaniają Cię do zastanowienia, przemyślenia i podjęcia autonomicznych decyzji. Towarzyszy Ci w procesie pisania. Czyta Twoje prace. Odnosi się do nich. 

Konsultant nigdy nie ocenia Twojej pracy, nie wartościuje jej, nie gwarantuje zwycięstwa w konkursie scenariuszowym. Dba o to, by na papierze znalazł się projekt, który jak najbardziej odzwierciedla to, co Ty chcesz powiedzieć i pokazać.

Konsultant nigdy nie dopisuje się do praw autorskich. Autorstwo tekstu zostaje w stu procentach przy Tobie. Naszych konsultantów obowiązuje kodeks etyczny, który dokładnie określa zasady wykonywania tego zawodu.

Jak wygląda współpraca z konsultantem w praktyce?

Spotkanie wstępne

Przed podjęciem decyzji o współpracy z wybranym konsultantem odbywa się z nim bezpłatne 30 minutowe spotkanie na „żywo” lub online.

Konsultant pyta nad czym chcesz popracować, na jakim etapie teraz jesteś, co sprawia Ci największą trudność, oraz kiedy chcesz zakończyć pracę nad tym konkretnym projektem.

Przedstawia Ci plan, według którego możesz pracować. Opowiada też o sposobie swojej pracy.

Jeśli decydujesz się na współpracę, przedstawiamy Ci i popisujemy umowę. Umowa określa dokładnie ilość sesji oraz zawiera plan wspólnej pracy.

Jeśli po spotkaniu wstępnym pomiędzy Tobą a konsultantem nie zaiskrzy – zawsze możesz spróbować z naszym innym konsultantem.

Współpraca

Po podpisaniu umowy przesyłamy Ci fakturę. Po zaksięgowaniu przelewu ustalasz z konsultantem termin pierwszego spotkania – przed nim konsultant przesyła Ci pytania, które pomogą Ci się na nie przygotować.

Terminy kolejnych spotkań ustalasz na bieżąco – z konsultantem w zależności od ilości pracy, jaką chcesz wykonać między spotkaniami i z uwzględnieniem pasujących Wam terminów.

Pomiędzy kolejnymi spotkaniami możesz się z Konsultantem kontaktować zarówno mailowo, jak i telefonicznie lub poprzez specjalną naszą aplikację dedykowaną konsultacjom.

Dla kogo?

Dla każdego, kto chce (wreszcie?) z poczuciem dobrze wykonanej pracy zakończyć swoje dzieło. Konsultant pracuje z:
– scenarzystą
– zespołem scenariuszowym
– powieściopisarzami
– twórcami filmów dokumentalnych
– producentami
– twórcami gier

Czy jedna sesja mi wystarczy?

Zależy, czego oczekujesz.

Jeśli chcesz tylko na chwilę „wynająć” wiedzę konsultanta i porozmawiać o swoim projekcie, zachęcamy do opcji krótkich konsultacji. Jeśli jednak chcesz dłużej popracować nad jakimś projektem i doprowadzić go do końca, lepszym rozwiązaniem będzie seria spotkań. Czas trwania jednej sesji to orientacyjnie trzy godziny. Przy większych projektach (np. film pełnometrażowy lub pakiet serialu) ostatnie sesje mogą trwać nawet powyżej trzech godzin.

Chcę skorzystać z konsultacji – co mam zrobić?

Skontaktuj się wybranym przez Ciebie konsultantem – ich sylwetki prezentujemy poniżej. Klikając na zielony przycisk pod jego opisem – pojawi Ci się formularz kontaktowy. Wypełnij go i czekaj na kontakt od konsultanta.

Wysokość honorariów naszych konsultantów znajdziesz na dole tej strony.

Script Coach Agnieszka Kruk

Konsultacje indywidualne, dla producentów i zespołów scenariuszowych

Agnieszka Kruk

Script Coach

Magister anglistyki i niderlandystyki na UW, absolwentka scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz PWSFTViT w Łodzi, uczestniczka licznych kursów, warsztatów i wydarzeń scenariopisarskich w Polsce i za granicą. Posiada certyfikat Art Coacha, ukończyła kurs coachingu organizowany przez Creativity Coaching Association.

Autorka i współautorka 1200 wyemitowanych odcinków prime-time’owych seriali. Tworzy i pomaga organizować zespoły scenariuszowe producentom filmowym i telewizyjnym. Wykłada scenariopisarstwo na wyższych uczelniach, prowadzi warsztaty na wydarzeniach branżowych. Autorka programów kształcenia scenarzystów i konsultantów scenariuszowych. 

Twórczyni i dyrektor artystyczna festiwalu dla scenarzystów Script Fiesta oraz towarzyszących mu sesji pitchingowych.

Tutor na polskich i międzynarodowych warsztatach scenariopisarskich. Ekspert w programie Creative Europe MEDIA: Development, Single Project. Jurorka w konkursach scenariopisarskich w Polsce i za granicą. Tłumaczka książki Lindy Aronson “Scenariusz na miarę XXI wieku”.

Założycielka StoryLab.pro. 

zapytaj o dostępny termin konsultacji

Honoraria

Poniżej zamieszczamy honoraria konsultantów i pozostałe koszty dla niezależnych, samodzielnie działających autorów. Płatności na podstawie faktury lub rachunku są dokonywane przed odbyciem spotkania. Dla producentów lub zespołów scenariuszowych – stawki ustalane są indywidualnie dla każdego projektu.

Krótka konsultacja

• krótka konsultacja: 250 zł brutto (60 minut)
– rozmowa na temat Twojego projektu
– czytanie tekstu przed spotkaniem wg cennika
internetową scriptcoach.storylab.pro

Sesja

700 zł brutto (180 minut)
– praca nad wybranym zagadnieniem (np. ustawienie przebiegu fabularnego, przygotowanie do pitchingu)
– w cenie: czytanie scenariusza do 20 stron, czytanie prozy do 10 stron
– czytanie większej ilości stron wg cennika
– po spotkaniu mail z podsumowaniem i wskazówkami do dalszej pracy

Pakiet sesji

3500 zł brutto (6 sesji)
– praca nad konkretnym projektem (np. stworzenie pakietu serialu, napisanie scenariusza filmu fabularnego, powieści lub gry komputerowej)
– w cenie czytanie tekstów (streszczenia, pogłębianie postaci, treatmenty, drabinki, kolejne wersje scenariusza)
– po każdym spotkaniu otrzymasz z niego raport z podsumowaniem, wskazówkami do dalszej pracy oraz ewentualne materiały dodatkowe, które pomogą Ci je zrealizować. Komunikacja odbywać się będzie poprzez naszą aplikację internetową scriptcoach.storylab.pro

Producenci

Cennik dla producentów ustalany jest indywidualnie.

Czytanie

15 zł brutto
– znormalizowana strona tekstu (do 1800 znaków ze spacjami)

10 zł brutto
– za stronę scenariusza

Pytania. Kontakt

Jeśli jesteś producentem lub autorem i potrzebujesz dodatkowych informacji – jestem do Twojej dyspozycji

Andrzej Gorgoń
Managing Director
a.gorgon@storylab.pro
tel: 602 313 217

Aplikacja internetowa

50 zł brutto za 1 projekt

Jeśli odbędzie się więcej niż jedna sesja, warunkiem prowadzenia dalszych konsultacji jest zalogowanie się i korzystanie przez Ciebie z naszej aplikacji internetowej. W niej konsultant tworzy podstawowe informacje o Twoim projekcie, oraz raporty ze wszystkich odbytych w nim sesji. Raporty są dla Ciebie widoczne, a ponadto tam otrzymujesz zadania, materiały pomocnicze oraz masz możliwość kontaktowania się z konsultantem w formie komentarzy pomiędzy sesjami. Po każdej odbytej sesji prosimy Cię o krótki opis podsumowujący sesję.

Dostęp do aplikacji jest bezpłatny w przypadku wykupienia pakietu sesji.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Czego mogę oczekiwać od konsultanta

Konsultant:
– wysłucha Cię
– przeczyta Twoje teksty
– nakreśli kierunek działania
– wzmocni Twój warsztat
– zmotywuje
– będzie Ci towarzyszył w całym procesie tworzenia

Konsultant nie robi:
– nie wartościuje Twojej pracy
– nie ocenia czy projekt jest dobry czy zły
– nie umawia Cię na spotkania z producentami i reżyserami
– nie udziela porad prawnych
– nie pisze za Ciebie
– nie dopisuje się do praw autorskich

Kim nie jest konsultant scenariuszowy?

– script doctorem (nie zakłada, że scenariusz autora jest chory i należy go uleczyć)
– współautorem (nie pisze scenariusza)
– prawnikem (nie udziala porad prawnych)
– agentem (nie zajmuje się sprzedażą i nie pobiera prowizji od sprzedaży dzieła klienta)
– terapeutą (nie pomaga w rozwiązywaniu prywatnych problemów klienta)

Prawa autorskie

– konsultant nie rości sobie żadnych praw autorskich do dzieła powstałego w wyniku procesu konsultacji. Wszelkie prawa autorskie należą wyłącznie do autora